top of page
  • lotteadriaans

Alaaaaaaaf!

Bijgewerkt op: 24 dec. 2020

Zuid Afrika it is. Na een trubbelig halfjaar met veel ups en downs is het tijd voor een leuk tripje. We dachten, Hidde nog net geen twee, laten we het ervan nemen. Jullie zullen wel denken, hoezo, net terug van weekendje Stockholm en in december nog naar New York geweest, maar als we ergens veel van genieten zijn t onze tripjes naar het buitenland. En geloof het of niet, Hidde lijkt een geboren reiziger en is een ideaal kind om mee te nemen op reis. Donderdag 28 februari rijden opa en oma Adriaans ons naar Schiphol. Na een niet geheel file vrij ritje komen we op Schiphol aan waar het hartstikke druk is. Na ongeveer een uur zijn we door de douane heen en hebben we nog 15 minuutjes om te ontbijten. Hup ontbijtje erin en door naar de gate waar we meteen door mogen, t vliegtuig in. Op de allerlaatste rij ploffen we neer en na wat geschuif van de stewardessen zitten we met een extra stoel op de achterste rij. Super fijn dat ze zo meedenken met ons. Na een lange vlucht, 11 uur, maar voor ons gevoel stond de tijd stil, landen we om half 11 in kaapstad. Hidde heeft weinig last van de lange vlucht, lekker geslapen en gespeeld dus gelukkig heel vrolijk en weinig mopperen. Nadat we door de douane heen zijn en onze koffers verzameld hebben lopen we naar buiten en zien we het bordje mr. en mrs. Klievink. Jep dat zijn wij. We worden naar de car rental gebracht en na een half uurtje rijden we met onze rode Toyota, editie koekblik, off to the city. Bij ons B&B aangekomen ploffen we onze spullen neer en gaan knock out. De volgende ochtend worden we om half 8 wakker, heerlijk om zo uit te slapen. Vooral na die twee weken ziek zijn van Lotte en Hidde en het drukke klussen van Ties in de nieuwe danszaal. We nemen plaats aan de ontbijttafel en krijgen een ontbijt voorgeschoteld waar je U tegen zegt. Hidde vind het heel gezellig met al die mensen die naar hem kijken en meneer gaat lekker de clown uithangen, daar is hij t beste in. Omdat we nog terugkomen in Kaapstad, einde reis, besluiten we om vandaag een lekker rustig dagje te houden. We lopen via onze wijk naar de boulevard aan zee, langs het stadion naar de waterfront. Leuke haven met allerlei hippe eettentjes en winkeltjes. We ploffen neer bij een Spanjaard op t terras met een fantastisch uitzicht op de in wolken gehulde Tafelberg. We bestellen lekker tapas en blijven lekker lang op t terras zitten, na een uurtje is de Tafelberg helemaal vrij en zichtbaar. Wat een fantastisch mooi uitzicht. Zo wil iedereen wel lunchen. De middag pakken we een uber naar ons B&B om Hidde even wat speel/zwem plezier te geven. Hij vind het water heerlijk en we plonsen om en om met hem in t water. Op een gegeven moment wrijft meneer in zijn ogen, we kleden hem aan en leggen hem op bed en zzzzz, meneer slaapt. Toch wel vermoeiend zo'n lange reis. De avond besluiten we om, op aanraden van ons B&B en de lonely planet, te eten bij een wijnbar, die toevallig ook een Spanjaard als eigenaar heeft. Hidde smult van de grote pan paella die voor z'n neus staat. Wat is het toch heerlijk als iemand zo kan smullen. Lief mannetje. Zaterdag 2 maart begint dan eindelijk onze roadtrip door zuid Afrika, Woehoe wat hebben wij er zin in. Na weer een overheerlijk ontbijt, rijden we de stad uit richting Swellendam. Na 2 uurtjes tuffen in de auto vinden we het tijd voor een stop en toevallig komen we langs een super schattig bakkertje met overheerlijke koffie en taart, heel goed voor de calorieën ;-) Na nog een uurtje rijden komen we in Swellendam waar we boodschapjes gaan doen voor ons glamping avontuur. Wagen volgeladen en op naar bontebok National park. Prachtig mooi park met de bijzondere bontebok. Hidde kijkt zijn ogen uit en roept steeds mama kijk, bontebok, mama kijk, zebra. Na een half uurtje rijden komen we bij ons chaletje met een fenomenaal uitzicht over de rivier. Wauw wauw wauw. Hier doen we het toch voor. De middag lekker spelen met Hidde in onze loei grote tuin en Lotte maakt het avondeten klaar voor de mannen. Hidde slaapt lekker rond een uurtje of 8 en wij genieten van een goed boek, glaasje wijn en wat kaasjes met een fantastisch mooi uitzicht. De volgende ochtend rijden we vroeg aan om een game drive te doen, zo noemen ze dat hier. We zien vooral veel bontebokken en zebra's. Hidde vind het heel leuk en zingt uit volle borst op de achterbank. Daarna rijden we richting Swellendam om het stadje te bekijken en lekker op t terras te vertoeven. Eind van de dag rijden we terug naar ons chaletje en gaan we lekker zwemmen bij de rivier, die volgens de gidsen zwembaar is, stromend water. We eten wat en rijden met de auto nog een keertje rond, omdat Hidde het zo leuk vind. De avond wederom hetzelfde liedje. Morgen naar knysna, terug naar de bewoonde wereld, ook heel lekker maar voor nu genieten we nog van de rust en het mooie Afrika.